top of page

למה רוב יוזמות ה־AI נכשלות בארגונים?

הפער בין ההבטחה למציאות ב־AI

  • 42% מהארגונים נוטשים פרויקטים עוד לפני שלב היישום

  • 46% מה־POC לא עוברים הלאה

  • 80% מהארגונים לא מצליחים לראות ערך עסקי משמעותי 

  • 54% מהמנכ״לים מדווחים על הפסדים כספיים מהשקעות בתחום
     

👈 מסקנה: הבעיה אינה הטכנולוגיה – אלא הדרך שבה הארגון ניגש אליה.

והמציאות כבר כאן:

  • IBM עברה טרנספורמציה עמוקה ל־AI First והציגה תוצאות עסקיות מרשימות 
    6 מיליארד דולר הכנסות חדשות ממוצרים ושירותי AI, לצד חיסכון של 3.5 מיליארד דולר ו־250 אלף שעות עבודה.

  • Temple & Webster, חברת האי־קומרס האוסטרלית, שילבה AI באופן מקיף והצליחה להעלות מחזור מכירות ב־21% תוך שיפור משמעותי ברווחיות. 

  • בעולם הביטוח נרשמה עלייה של 60% ביעילות תפעולית בזכות AI.

  • מנכ"ל אמזון הצהיר כי בזכות תוספת הפרודוקטיביות ש־AI מספק – “נוכל להיות הרבה יותר רזים”, כאשר ההכנסה לעובד תגיע למיליון דולר.

  • בסקנדינביה, ספקית הלוואות שוודית הצליחה לצמצם כ־40% מכוח האדם שלה תוך החלפת עובדים בכלי בינה מלאכותית.

הדוגמאות האלה ממחישות: AI הוא לא הבטחה טכנולוגית – אלא מנוע עסקי שמביא לתוצאות מדידות.
ועדיין, למרות סיפורי ההצלחה, רוב הארגונים לא מצליחים לשחזר אותן. מדוע?

freepik_assistant_1756652519256ff.png

אבל לצד אחוזי הכישלון, יש גם מי שמצליח – ובגדול
4 מתוך 5 מנהלים בעולם מאמינים ש־AI ישבש את התעשייה שלהם בשנים הקרובות.

Artboard 1.png

חוסר מחויבות אמיתית - תקציבים נדרשים ומהלך ארגוני מקיף כדי להפוך את הארגון ל AI FIRST

כרוניקת הכישלון ​

CIO לבד במערכה - אין תוכנית אסטרטגית הולסטית ומדידה שמחברת את כלל הארגון 

Artbo2312321ard4534 2_edited.png

5. מחיר הכישלון - פגיעה בכושר תחרותיות / השקעות גדולות שיורדות לטמיון 

 מיקוד ב־Quick Wins – פתרונות זניחים שמייצרים ROI נמוך ומכבים את ההתלהבות

תפיסת הנהלה AI כ־Nice to Have - עם ערך עסקי לא ברור ולא GC לעתיד החברה

4

1

2

3

abstract-sphere-png-element-transparent-background6543.png
Artboard 2.png
  • LinkedIn
לוגו חברה לבן.png
 2026-ל AI STRATEGY בואו נדבר

תודה על פנייתך, נחזור בהקדם. 

בניה ועיצוב אתרים דניאל גרטמן DG PRODUCTION

All rights reserved to AI to Z

bottom of page