למה רוב יוזמות ה־AI נכשלות בארגונים?
הפער בין ההבטחה למציאות ב־AI
-
42% מהארגונים נוטשים פרויקטים עוד לפני שלב היישום
-
46% מה־POC לא עוברים הלאה
-
80% מהארגונים לא מצליחים לראות ערך עסקי משמעותי
-
54% מהמנכ״לים מדווחים על הפסדים כספיים מהשקעות בתחום
👈 מסקנה: הבעיה אינה הטכנולוגיה – אלא הדרך שבה הארגון ניגש אליה.
והמציאות כבר כאן:
-
IBM עברה טרנספורמציה עמוקה ל־AI First והציגה תוצאות עסקיות מרשימות
6 מיליארד דולר הכנסות חדשות ממוצרים ושירותי AI, לצד חיסכון של 3.5 מיליארד דולר ו־250 אלף שעות עבודה. -
Temple & Webster, חברת האי־קומרס האוסטרלית, שילבה AI באופן מקיף והצליחה להעלות מחזור מכירות ב־21% תוך שיפור משמעותי ברווחיות.
-
בעולם הביטוח נרשמה עלייה של 60% ביעילות תפעולית בזכות AI.
-
מנכ"ל אמזון הצהיר כי בזכות תוספת הפרודוקטיביות ש־AI מספק – “נוכל להיות הרבה יותר רזים”, כאשר ההכנסה לעובד תגיע למיליון דולר.
-
בסקנדינביה, ספקית הלוואות שוודית הצליחה לצמצם כ־40% מכוח האדם שלה תוך החלפת עובדים בכלי בינה מלאכותית.
הדוגמאות האלה ממחישות: AI הוא לא הבטחה טכנולוגית – אלא מנוע עסקי שמביא לתוצאות מדידות.
ועדיין, למרות סיפורי ההצלחה, רוב הארגונים לא מצליחים לשחזר אותן. מדוע?

אבל לצד אחוזי הכישלון, יש גם מי שמצליח – ובגדול
4 מתוך 5 מנהלים בעולם מאמינים ש־AI ישבש את התעשייה שלהם בשנים הקרובות.

חוסר מחויבות אמיתית - תקציבים נדרשים ומהלך ארגוני מקיף כדי להפוך את הארגון ל AI FIRST
כרוניקת הכישלון
CIO לבד במערכה - אין תוכנית אסטרטגית הולסטית ומדידה שמחברת את כלל הארגון

5. מחיר הכישלון - פגיעה בכושר תחרותיות / השקעות גדולות שיורדות לטמיון
מיקוד ב־Quick Wins – פתרונות זניחים שמייצרים ROI נמוך ומכבים את ההתלהבות
תפיסת הנהלה AI כ־Nice to Have - עם ערך עסקי לא ברור ולא GC לעתיד החברה
4
1
2
3


